spooktochten

  • Ellen Verstegen

    hallo beste mensen,

    ik moet bij een vriendenkamp een spooktocht organiseren. maar mijn ideeën sijn sowat op!! het er iemand een idee mail het naar mij..!!! het moet wel vies sijn..!!!

    de vriendelijke groete+lebber kusjjs Ellen Verstegen

    p.s. Als je een goed idee hebt gestuurd dan krijg je een beloning

  • siegrid

    1. Pan + pollepel en twaalf keer kloppen

    2. Tafel met gat in het midden: drie dozen en zeggen, kies maar welke doos?

    a. jenever

    b. Hoofd

    c. jenever

    3. overal Houten kruisjes

    4. Slierten aluminiumfolie in een boom/struik/op de weg

    5. Iemand gekleed in een witte lange jurk, komt tevoorschijn net voor de mensen komen, loopt een aantal meter heel rustig verder met pitslamp, en verdwijnt weer achter een boom

    6. ietsje verder een touwtje spannen met dunne flarden van een zwarte vuilzak eraan(soort gordijn)

    7. Takjes in de weg leggen

    8. af en toe Schreeuwen

    9. auto laten optrekken ergens in het bos

    10. oude badjas van dieter ergens in een boom hangen

    11. werken met ketchup, varkensbloed

    12. kettingzaag

    13. blikjes aan visdraad

    14. doodskop ergens leggen

    15. bommetjes afschieten

    16. in de band kruipen en zwieren

  • siegrid

    1. Pan + pollepel en twaalf keer kloppen

    2. Tafel met gat in het midden: drie dozen en zeggen, kies maar welke doos?

    a. jenever

    b. Hoofd

    c. jenever

    3. overal Houten kruisjes

    4. Slierten aluminiumfolie in een boom/struik/op de weg

    5. Iemand gekleed in een witte lange jurk, komt tevoorschijn net voor de mensen komen, loopt een aantal meter heel rustig verder met pitslamp, en verdwijnt weer achter een boom

    6. ietsje verder een touwtje spannen met dunne flarden van een zwarte vuilzak eraan(soort gordijn)

    7. Takjes in de weg leggen

    8. af en toe Schreeuwen

    9. auto laten optrekken ergens in het bos

    10. oude badjas van dieter ergens in een boom hangen

    11. werken met ketchup, varkensbloed

    12. kettingzaag

    13. blikjes aan visdraad

    14. doodskop ergens leggen

    15. bommetjes afschieten

    16. in de band kruipen en zwieren

    Ellen Verstegen schreef:

    >

    > hallo beste mensen,

    >

    > ik moet bij een vriendenkamp een spooktocht organiseren. maar

    > mijn ideeën sijn sowat op!! het er iemand een idee mail het

    > naar mij..!!! het moet wel vies sijn..!!!

    >

    > de vriendelijke groete+lebber kusjjs Ellen Verstegen

    >

    > p.s. Als je een goed idee hebt gestuurd dan krijg je een

    > beloning

  • *Koentjj

    Hallo allemaal,

    Ik help ook mee en ben ook opzoek naar leuke ideeen.. vandaar dat ik hierlangkom

    onderweg ben ik al vanalles tegen gekomen, en de leukste heb ik opgeschreven…

    - Veel genoemd is de kettingzaag.. (ketting van de zaag halen, het geluid en een agressieve man doet de rest..)

    - ook kennne de meeste wel een nep dode aan een strop…

    - Vaak is het leuk om in het begin iemand uit de bosjes te laten komen die iemand vastpakt en roept: Het komt, Vlucht… nu je nog kan (kijk achterom en ren gillend weg het donker in)

    - iemand te grazen nemen en schreeuwen, dit is één, nog twee te gaan!

    - 1tje de groep laten schrikken en instructies geven om een spook in de bos te gaan zoeken…

    dit waren mij ideeen en die ik heb gevonde! veel plezier ermee ..

    Groetjes Koentjj

  • p!m

    hallo,

    het is simpel, het engste aan een spooktocht is het wachten

    wij doen het zo….

    we spannen een touw door het bos en dat moeten ze volgen….

    het is dus super donker. dan zet je soms wat lichtjes neer

    of laat je wat takken bewegen(met een touw kun je van ver er aan trekken)

    en soms laat je iemand tevoorschijn springen ofso…

    het gene wat het ook altijd goed doet is een (klim)broekje aantrekken en in de boom hangen

    als er dan een groepje langs komt dan denken ze dat je een pop bent(als je het goed speelt:P)

    en als ze dan bijna bij je zijn dan ineens heel hard bewegen(en schreeuwen)

    het is niet dat je met geniale ideen moet komen

    het zijn meestal de kleine dingen die zo eng zijn

    nou sucses ermee

    gr p!m

    p.s stuur zoizo iets terug want dan weet ik of het mailtje aan gekomen is, en wat je er van vindt

  • Koen

    Leuk idee met dat broekje,gaan we zeker doen!

    Wat ook altijd heel goed werkt is een kruiwagen pakken en daarmee met een fietsketting er heel hard inslaan. dit geeft zo'n hard geluid dat iedereen schrikt.

    bedankt voor uw informatie en een lekkere nachtrust toegewenst

  • joene

    je moet eigelijk weten wat er nouw zo eng is aan een spooktocht.

    bijv. dat mesen bang zijn dat er zwervers komen , dat er een wild zwijn achter hun aan komt. of dat ze iemand kwijt raaken en later spullen terug vinden, ergens anders in het bos met ketchup of nep bloed erop.

    als je weet wat men er eng aan vindt moet je proberen om in de spooktocht terug te laten komen

    bijv. iemand speelt voor zwerver een zwerver met bloed op zich en een bijl in de hand op de bijl ook weer bloed

    wild zwijn is lastig maar kun je een hond een beetje raar aankleden (wel zielig)dat iemand verdwijnt kan wel moet je de achterste pakken of met iemand afspreken

    (als je iemand zo pakt zal ze/hij wel gillen maakt het mis wel enger)

    spullen ergens anders leggen is wel lastig dan moet je renne en dat horen ze dan wel

    2 dezelfde rugzaken kopen en op de enne bloed dan en van tevoren is het bos leggen

    en die andere mee nemen

    ander idee als er een huis/hut in het bos staat daar wat enge geluiden uit laten komen

    hard gegil of enge lagge stem die lacht

    snap je het een beetje ik hoopt het wel

    er kunnen spellings fouten in zit srry daarvoor

    groetjes joene (ga zelf ook een spooktocht organisereen)

  • johnt

    hallo,

    in een spooktocht moetje ook altijd een opluchtingsmoment maken (meestal aan het einde). Als idee hiervoor had ik om een tunnel te maken van zwart zeil waar mensen dan doorheen moeten kruipen. daar hang je dan natte doeken en andere rare dingen in. dan neem je een stroboscoop die hang je er in zodat er steeds flitsen licht ontstaan waardoor je een beetje kunt zien wat er hangt. dan maak je in het midden van de tunnel een foto met een digitale camera. Deze foto laat je dan aan het einde van de spooktocht zien. Net als in een achtbaan zeg maar.

    gr. John

  • ria

    In het donker iemand verstoppen en laten gooien met bloem.(meel)

  • LcNessie

    Some assembly required, en niet de goedkoopste stunt:

    3 mistlampen, auto-accu (wel goed opladen, de nacht van te voren…), paraplu stand, speelgoed station-chef setje, kabels, relais, schakelaar, beetje sjoechem van auto-elektronica, twee PVC buizen met een doorsnede van 3 cm en een lengte van de bosjes aan de ene kant van het pad tot de andere kant, stoel, stormlamp, eventueel een oranje knipperlicht voor een paar meter ervoor.

    Twee 3cm PVC buizen over de weg leggen en een constructie maken met drie autolampen. 2 op heup hoogte, en een in het midden op 2 meter hoogte. Deze zet je verdekt (door het donker) in de berm.

    Vervolgens een stoeltje met daarnaast een stormlamp op laag pitje.

    In die stoel zit een poster uitgedost als conducteur/stations chef met zo'n paddle.

    Mensen stappen over de ‘rails’ heen (die PVC buizen) en vervolgens spring je uit de stoel en schreeuw je “KIJK UIT VOOR DIE TREIN!”

    Je handlanger gooit dan de schakelaar om en drukt op zijn voetbal-luchthoorn.

    165Watt aan mistlampen in de pokkel ondersteund met een hoorn, en de illusie dat je in het pad van een aanstormende trein staat… Midden in het bos…