25 jarig huwelijksfeest

• Mariska

hallo,

Wie heeft er nog leuke ideeen of sketches om te doen tijdens een 25 jarig huwelijksfeest van onze ouders. Gedichten etc. mogen ook.

Alvast bedankt,

Mariska en Judith

• Patricia

Hoi Mariska en Judith,

Ik ben momenteel zelf ook bezig met het 25 jarig huwelijksfeest van mijn ouders (31 aug) Moeilijk he om dingen te verzinnen!

Wij maken een feestgids met daarin verschillende dingen zoals een pagina met ‘'gezocht, twee foto van hun ’', een pagina met gedichtjes over 25 jaar huwelijk, ‘'het abc van mijn ouders’', voorwoord, nawoord', een pagina met leuke tekst van hun huis en hun stekkie op hun camping met te koop erbij, diverse leuke teksten en plaatjes kun je vinden op internet zoals het weer in leuke tekstvorm.

Het drank-gebed van grolsch of heineken is ook leuk indien je vader daar ook van houdt/of moeder. Het element vrouw, ook te vinden op internet, vervormen naar het verhaal van je moeder.

Natuurlijk een lied over het huwelijk van je ouders, ik weet niet hoe jullie stemgeluid is, dit kun je voor de zaal alleen zingen of blaadjes met het lied uitdelen en het publiek vragen mee te zingen.

Ook hebben we van alle huizen waar ze in hebben gewoond een foto gemaakt. Verder geven we natuurlijk een mooie ingelijste foto van onszelf. Geven jullie ouders een feest? Dan is het misschien een leuk idee de mensen op film te zetten die niet kunnen komen om welke reden dan ook, met daarop de door hun ingesproken felicitatie. V erder kun je een aantal foto's van hun bijelkaar zoeken en er een placemat van maken. Verder kun je ze via de bakker een luxe ontbijt aanbieden, leuk en helemaal niet zo duur. Ook een apart diner, bv op een boor, of een diner in combi met een theater voorstelling is ook grappig. Nouja, allemaal leuk en aardig, ik weet in iedergeval wel dat het maken van een feestgids enorm veel tijd vraagt dus begin op tijd! Veel succes ermee, groeten Patricia

• Karin

Idee:

Alle mensen die je ouders kennen een briefje schrijven of te mailen natuurlijk met de vraag of je een herinnering aan je ouders op een A4-tje willen zetten en dat dan in (laten) binden. Probeer ook jeugdvrienden, oude buren enz te benaderen. Leuke terugblik van de 25 jaar.

Succes en groetjes

Karin

• lisette van Vliet

Hallo Patricia,

Ik be zelf ook bezig met een feestgids, maar ik kan niet alles op internet vinden, zoals het element vrouw en het drankgebed, en ook leuke plaatjes vind ik niet echt. Zou je me kunnen helpen met wat adressen? Bij voorbaat bedankt!

Groetjes, lisette

• Marjan Mansveld

Beste Lisette, Een adres met allerlei plaatjes, liedjes en gedichtjes waar ik een feestgids van gemaakt heb voor het huwelijk van onze docher is: via zoekprogramma Ilse:M.Malkenhorst en dan de site nr. 4 . Hier staat echt veel in. Succes