tekst geen handjes schudden 2e keer...

• margot

Hallo,

Mijn schoonouders zijn binnenkort 50 jaar getrouwd.

Het handjes schudden op een receptie is erg vermoeiend.

Daarom ben ik op zoek naar een leuk tekstje om op kaartjes te zetten die op tafel komen staan om de bezoekers duidelijk te maken dat ze geen tweede keer in de rij hoeven gaan staan bij hun vertrek.

Wie weet daar een leuke tekst voor?

Alvast bedankt!

• Mick

Ik kan je wel vertellen dat de bezoekers je behoordelijk gestoord vinden als je dat probeert te doen :) Je moet wat voor je bezoek over hebben, nodig ze anders niet uit, wel de eerste keer wat krijgen bij het handje schudden en daarna mogen ze opzouten. Tenminste dat gevoel zou je dan hebben. Het 2e keertje handje schudden is een teken van dank en een gelukwens voor de verdere toekomst.

Dus als advies geef ik je: Schud ze gewoon nog eens de hand.

Mick

www.geluidje.nl

Ringtones:)

• Wilfred

Wat een onzin om te zeggen dat ze jou een 2e keer de hand moeten schudden.

Je iedereen gewoon duidelijk maken, dat ze allemaal heel hartelijk bedankt zijn voor hun komst en felicitaties en dat ze voor jullie niet perse een 2de keer de hand hoeven te schudden, maar voor diegene die dat wel wil, wel de mogelijkheid daartoe geven.

Ik ken zelf veel mensen die het liefst na afloop van het feest gewoon rustig naar huis gaan en niet in die lang rij moeten aansluiten want iedereen zegt toch zo ongeveer hetzelfde tegen het bruidspaar.

En sorry maar ik weet nog geen passende tekst, ik moet zelf ook nog even wat verzinnen.

Succes

• Mick

Inderdaad je zegt bijna hetzelfde als het bovenstaande.

Je moet ze echt wel de mogelijkheid geven je een handje te geven.

• margot

Dank je Wilfred,

Onze ervaring is dat oudere gasten zelf ook niet graag nog een keer in zo'n lange rij gaan staan…Je doet ze er geen plezier mee hoor, zeker niet met dit weer…

Het is dus zowel voor het bruidspaar als voor de gasten alleen maar goed bedoeld!

Ik heb nog wat zitten nadenken en het is deze tekst geworden:

Eénmaal handjes schudden is genoeg op dit feest,

… en … vinden het heel fijn dat jullie zijn geweest!

Bedankt voor het meedenken Wildred…

Groetjes, Margot.

• Sonja

Bij onze bruiloft hadden wij bij binnenkomst de volgende tekst op de deur gehangen:

Geef ….. en ….. bij binnenkomst een hand en een zoen,

dan hoef je dat bij het afscheid niet meer te doen!

Misschien is dit een idee.