hallo
ik ben op zoek naar een site waar je wat plaatjes en liedjes kan vinden
om te gebruiken voor het boekje voor de feestavond voor een bruiloft
alvast bedankt
Ik heb een jaar of vijf geleden een feestgids inelkaar gezet. Allereerst wilde ik niet de standaard moppen, liedjes en rijmpjes erin hebben. Nou, dan streep je in feite 90% van het bekende aanbod van materiaal af. Ik wilde geen moppenblad, maar een blad dat geheel aan het bruidspaar gewijd was. En dat bleek uiteindelijk zeer goed gelukt.
Allereerst bij beide ouderparen langsgeweest, wat uitgehoord over de hobby's van hun kroost toen ze nog klein waren, voorvallen op school, hun eerste baantje, hun eerste vriendje/vriendinnetje, wat ze ooit uitgespookt hebben. Dat alles heb ik in de vorm van krantenberichten gemaakt. Op de voorpagina een mooie titelkop gemaakt met de naam van de woonplaats plus de tekst courant, dus de …..- Courant). op de voorpagina een pakkende tekst boven het hoofdartikel. Enkele cartoons die betrekking hadden op hun werk, een geschiedkundig verhaaltje met een heel oude foto van het huis dat ze gekocht hadden en gingen restaureren. Via het gemeentearchief had ik aardige gegevens gekregen waarvan het bruidspaar zelf helemaal niet van op de hoogte was.
Toevallig was hij vroeger stapelgek op iemand die nu televisiepresentatrice is, nou, die televisiemaatschappij opgebeld voor een foto met handtekening, en die erbij geplaatst. Daarnaast extra grote advertenties met felicitaties uit naam van die bekende persoon. Ook van haar had ik wat namen van oude vlammen weten uit te halen en ook die verwerkt in advertenties. En natuurlijk de verkoopadvertenties van diverse materialen met hun adres en telefoonnummer. Verspreid over een aantal pagina's hebben we kinder- en jeugdfoto's van beiden geplaatst.
In totaal waren het 26 pagina's. Rond een uur of elf ‘ s avonds hebben wij ze laten uitdelen. Aangezien vrijwel niemand op de hoogte was van de inhoud van de ’krant', maar wel wist dat er iets zou komen, was de verrassing groot. Bijna een half uur lang heeft werkelijk iedereen zitten lezen, een heel komisch gezicht.
Uiteindelijk zijn er wel heel wat uurtjes werk in gaan zitten maar het was de moeite dubbel en dwars waard.. Het kopieeren op A3-formaat is het enigste dat wij hebben uitbesteed (hoofdzakelijk om de gebruikte foto's ook als foto's zichtbaar te houden en niet als een zwart-wit silhouet). Het laatse werk was de pagina's op elkaar leggen in de juiste volgorde, een vouw erin maken en twee nietjes erin doen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?