verjaardag hapjes

• monika B

ik ga een verjaardag van mijn vriend organiseren, ik wil het orgineel hebben en ik ben die stukjes worst en stukjes kaas een beetje zat

wie heeft er leuke/lekkere ideen om op tafel te zetten ?

zoals bijv, gevulde eieren , maar hoe maak je dat ? ik bedoel wat doe je daar in ?

wie heeft er lekkere makkelijke recepten ?

Bvd

Monika

• marijke

Hoi Monika,gevulde eieren maak je met boter en de inhoud van het ei,beetje peper en zout en wat kerrie,goed mixen,met spuitzak in het uitgeholde ei spuiten.

Nog lekkerre hapjes zijn,smalle plakjes brie in ham gerold,en…. gebraden gehaktballetjes zo groot als een knikker op een coiktailprikker,eerst een zilveruitje,dan een afgekoeld gehaktballetje daarop een plakje augurk,

mmmmmmm smullen maar.Fijne verjaardag!

• monika B

dank je :)

• Danielle

Denk eens aan cocktalworstjes in onbijtspek.

Wikkel de worstjes een voor een in een plakje spek,zet vast met een sateprikkertje,bak het even rondom, zodat het een beetje knapperig wordt.Serveren met mosterd.

• herma

hoi ik weet ook nog een paar lekkere hapjes.

en een paar leuke ideetjes om je hapjes vrolijker te maken

ik gebruik zelf altijd een citroenrasp. rasp met het grootste oogje van de rasp langs een komkommer, gebruik de gehele lengte van de komkommer, en rasp om een paar millimeter. Het is leuk om van die slingers strikjes te maken om op je gevulde eieren te doen. of om bijv. rolletjes van monchou met ham te strikken, het is wel even werk maar het oogt heel mooi. of koop een paprika die groen/rood is, en steek van de beide kleuren stukjes in bijv. komkommer gevuld met salade.

hier nog een paar lekkere hapjes.

gevulde eieren:

eierdooiers,mayonaise,beetje curry, redelijk veel kerrie, en een uitje

het is heel simpel maar heel lekker, veel doen er boter in, ik vind zelf dat dat gauw de overhand heeft en als je er teveel in hebt is het absoluut niet lekker meer.

en het boter is eingelijk om de vulling harder te maken, je kunt er ook gewoon wat minder saus indoen. ik doe er zelf nog altijd gedroogde peterselie door voor de kleur.

kaas in spek.

snij kleine blokjes kaas, en wikkel hier ontbijtspek omheen, het makkelijkste zijn lange repen ontbijtspek, zet ze goed vast met coctail prikkers zodat je geen kaas meer ziet. doe ze even in het frituur tot de kaas begint te smelten, ongeveer een minuutje. haal ze eruit, leg ze op een velletje keukenpapier om uit te laten lekken.Haal de prikkers er uit en doe boven op een nieuwe prikker.

valt bij ons altijd erg in de smaak.

voor de visliefhebbers:

bak een dunne pannekoek, meng monchou met makreel makreel moet wel fijn zijn, laat de pannekoek afkoelen, en strijk hem in met het mengsel, rol hem op en snij hem in plakjes van ongeveer 1,5 cm. doe er een takje verse peterselie op en klaar.

komkommer met salade

snij van de komkommer die je gebruikt hebt voor slingertjes te maken dikke plakken en hol ze uit, doe in een spuitzak met grote toef huzarensalade en spuit ze er mee vol.je kunt ter versiering paprikastukjes er in steken en ham in een klein rolletje draaien en er op leggen

• SHelinaa

Koetjie gau uitpersen en sla erop met knoflooksaus & Brocken wokken poep erop ( Je kan koetjie gau ook eten ) Het is een poes

• feest

Een lekker en makkelijk hapje voor je verjaardag zijn hamrolletjes met paprika en roomkaas.

Je koopt plakjes achterham of schouderham en smeert deze in met roomkaas/kruidenkaas. Daarna leg je er een reepje rode paprika en een reepje groene paprika in. Dan alleen nog maar oprollen en klaar is kees! Lekker makkelijk voor je verjaardag en het smaakt heerlijk!

• Priscilla

Ik denk dat je vriend nou al jarig is geweest, maar toch blijven de stukjes ei in plakjes ham een orignele.

en tortilla wraps met bijv kruidenboter erop in stukjes snijden cocktailprikkertje erin en hopla zo heb je iets heel erg lekkers en van alles je kunt er pesto of gewoon ham,kaas ofzo in doen.

• berlinda

hoi monika,

ik heb nog wel een paar lekkere hapjes voor je .

sommige zijn makkelijker en sommige iets bewerkelijker.

wat denk je van gebakken kippenlevers omwikkelt met bacon of ontijtspek.

Snij de levers in hapklare stukken en omwikkel ze met het ontbijtspek

en bak ze lekker knapperig, pas op het spettert wel koud en warm te eten.

of plakjes salami gevuld met monchou of een kruidenkaas (boursin ofzo)

opgerold tot een hoorntje.

of komkommerschuitjes gevuld met zalmsalade.

snij de komkommer in stukken van ongeveer 4 cm en hol ze voorzichtig uit

zodat er nog een bodem onder zit vul ze dan met de zalmsalade en

versier ze met een blaadje platte peterselie

of gevulde tomaatjes met hampreisalade.

snij de tomaten doormidden en bestrooi ze iets met zout en peper

en snij aan de onderkant voorzichtig een

plakje af zodat ze goed staan hol ze uit en vul ze met de ham-preisalade

versier ze met peterselie.

of maak lekkere pittige gehaktballetjes.

of een gevuld ei.

kook de eieren in zeven minuten hard.schrik ze af en laat ze goed afkoelen.

pel de eieren en snij ze in de lengte door.

haal het eigeel eruit en prak het met een vork heeeel fijn.

doe er naar smaak zout peper kerriepoeder paprikapoeder 1theelepel mosterd naar smaak in

(maar pas op de mosterd kan te overheersend zijn als je teveel gebruikt)

en mayonaise in en vermeng dit heel goed.

snij een uitje heel fijn en doe dit bij het eimengsel.

snij aan de onderkant van het halve ei aan de onderkant een stukje af zodat ze beter

staan en vul de eieren ermee.

garneer met een blaadje peterselie een een beetje paprikapoeder.

dit is voor 6 eieren. Als je meer eieren wilt vullen gewoon meer peper zout enz. erin doen

of coctailworstjes in bladerdeeg.

ontdooi de plakje bladerdeeg en snij ze in repen ter groote van de worstjes

smeer ze in met scherpe mosterd (dijon) en leg er een worstje op.

smeer de randen van het bladerdeeg in met eigeel en rol de plakjes op.

bak je in de oven op 180 graden totdat ze goudbruin zijn.

ze zijn koud en warm heel lekker.

of roggebrood dominostenen.

snij het roggebrood in vierkantjes (ze zijn ook kant en klaar te koop)

snij brie of camentbert in stukken ter groote van het rogge brood

stapel om en om roggebrood brie roggebrood brie en zet het vast met

een coctailprikker.

of roggebrood met zoute haring met een beetje gesnipperde ui.

of toastcupjes gevuld met huzarensalade.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze hapjes en ik zou graag van je willen

weten wat je ervan vindt.

• martijn

Hey ik weet ook nog wel een aantal leuke hapjes. Bijvoorbeeld lollies maken van paté of een cappucino van kokossoep. Origineel, uniek en makkelijk te maken. Iedereen kan dit

Verschillende culinaire hapjes heb ik samengebundeld!

Groetjes Martijn Smidtman