spooktochten

  • Laurens

    Het idee van de trein is wel briljant. Hoewel ik denk dat je ook een heel eind kan komen met goede zaklampen (iets goedkoper). Denk dat vooral de luchthoorn een grote rol speelt hierin en de timing.

    Maar goed mijn ervaring met spooktochten is dat men vaak te veel wil.

    De kracht in een goede spooktocht is dat je de spanning opbouwt, groepen klein houdt en durft om soms 5 tot 10 minuten niks te doen. De gedachten van de groepjes doen de rest. Soms kan wat geritsel heel veel doen…

    Hot items bij ons zijn:

    - bal met laken aan een touw bevestigen en uit de boom laten vallen dicht bij de groep

    - iemand uit de groep vastpakken / vanuit de bosjes naar voren springen

    - te spelen door 2 personen waarbij de 1e de groep laat langs lopen en 20 meter verderop staat de 2e persoon. De 2e persoon leidt de boel af en de 1e groep komt toegerend richting de groep (vanuit de rugkant van de groep)

    - groep door natte draden / lakens laten lopen of nog beter bij de fopshop nep spinnenrag kopen (kan je uitrekken naar 5 bij 5 meter). Met een beetje geluk komt de avonddauw opzetten en wordt het spinnenweb nog vochtig ook.

    - tja een quilotine maken met een pop op het ene gedeelte en het hoofd in een emmer of op de grond ernaast liggen met veel nepbloed.

    En verder acht laat je zieke geest werken op de locatie zelf, maak gebruik van de omgeving.

    Good luck

  • Roel J

    Afleiding is altijd erg belangrijk bij een spooktocht. Zo kan je bijvoorbeeld lampjes aan de ene kant van het pad hangen en vanuit de andere kant de mensen laten schrikken.

    Verder is het leuk als je de groep ook een opdracht meegeeft. Bijvoorbeeld sleutels voor een schatkist te openen laten verzamelen. Daar ga ik bij de volgende ideeen vanuit.

    Aanvullende ideeen zijn misschien:

    - Bij een erg dun bospad een sleutel ophangen aan 1 kant met een lampje erbij. Aan de andere kant van het bospad iemand laten liggen achter een boomstam met beschutting van takken. Deze kan dan 1 van de groepsleden die passeren of naar het lampje lopen stevig (onder het geluid van een brul) bij de enkel pakken.

    - Iemand met een bijl in de hand en een gewaad met capuchon op bij een omgevallen boom neerzetten. Hij ligt met een ijzeren ketting aan de boom vastgebonden en ligt op de boom in te hakken. In het midden van de boomstam een sleutel ophangen met een lampje erbij. Zodra de groep de sleutel wilt pakken moet de bijlman brullend op de groep afrennen. Al snel zal de groep erachter komen dat de bijlman net niet tot de sleutel kan komen doordat hij aan een ketting ligt vastgebonden.

    - Ijzeren kettingen/ slingers met blikken met een touw in de bomen hijsen. Als de groep passeert het touw loslaten waardoor er een flink geluid ontstaat (eventueel blikken op de grond leggen zodat de kettingen hierop vallen en nog meer geluid ontstaat).

    - Een oude matras ingraven en deze met bladeren bedekken bij een nauw paadje. Hierdoor moet de groep hierover heen lopen. Dit geeft ook een eng effect.

    - Met een zwart zeil of een visnet (hier kan je takken, balderen, doeken aan vast maken) een tunnel maken. Houd deze vochtig met bijv. een plantenspuit.

    - Werk inderdaad met vislijnen om takken te laten ritselen.

    - Span tussen 2 bomen een touw met een katrol eraan. Hang hieraan een pop met zwart gewaad en capuchon. Laat als de groep langskomt de pop los waardoor een soort zwarte geest boven de groep voorbij zweeft.

  • anneloes

    inderdaad

    wij houden ook een feestje en zoeken ook ideeën

    - Verkleed iemand met een laken die zegt iets en loopt lanzaam terug

    - veel genoemd kettingzaag

    - laat de kinderen langs een auto lopen en laat opeens een toeter gaan en de koplampen opsteken

    dit was het

    doeeg

  • jenny

    wat ik had gedaan

    is een gewoon iemand langs de groep laten lopen

    zonder enge dingen met en hond is nog het onopvallends

    en dan als je er langs loopt laten schrikken

    of dat iemand op het gras gaat liggen

    met nepbloed en een eng pak

    dan vinden ze dat eng

    dus kijken ze er naar

    dan komt er iemand uit de bosjes

    met een bijl en die over de grond slepen ;)

  • kelcey verwije

    Lullen

    paar boy`s nodig met groten lullen leuk feest is het dan

    :)-DX((:D(tu):)-DX((:D(tu):)-DX((:D(tu):)-DX((:D(tu):)-DX((:D(tu):)-DX((:D(tu):)-DX((:D(tu):)-DX((:D(tu)

  • bas eidhof

    je kunt een jute zak aan een tou over een boomstam hangen met blikken erin als je die op en neer laat gaan gaan ze rammelen je schrikt je kap:D

    maar wat is die beloning dan

  • hoi

    zoek een donker schuurtje en hang daarin poppen met een strop aan het dak ga er zelf tussen hangen in een klim tuigje zorg er wel voor dat je niet herkenbaar bent doe bijvoorbeeld een masker op

    en laat de groep een opdracht uitvoeren bijvoorbeeld met letters een woord maken die letters dan op die poppen plakken half achter een jas of zo en bij je zelf ook en als ze dan aan je zitten moet je in 1 keer gaan bewegen ze zullen zich wezenloos schrikken

  • José

    Hallo,

    Ik ben José en ik ben 12 jaar, ik heb een paar leuke ideeën voor een spooktocht; 1. Vertel sowieso een spookverhaal-die kan je van internet afhalen, 2- vraag aan kennissen, of andere mensen die je kent, of ze op een plek willen staan in het bos, of in een andere omgeving, achter een boom of in de struiken, om de hoek van een huis of een andere plek zullen ze je dan laten schrikken, onderweg moeten ze misschien letters zoeken of zo iets dergelijks. Nou, dat waren mijn ideeën. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

    Doei