heej allemaal
mijn vader is donderdag jarig:)
ik mag samen met mijn zus hapjes maken.
maar, welke.
we hebben al heel vaak broodrolletjes, kaasstengels gemaakt.
ik zoek iets nieuws.
ik zoek iets fris, vers enz.
groeten nxn
Een paar voorbeeldjes:
- hardgekookte eitjes in vieren snijden (kwartjes) en wiikkelen in een reepje rookvlees.
- plakjes salami besmeren met een laagje kruidenkaas dan een plakje salami erop, dan weer kruidenkaas… tot je een stapel hebt gemaakt van ongveer 2 á 3 cm hoog en dan de rondjes voorzichtig in partjes snijden (in 8 stukjes) prikkertje erin. lekker en leuk effect
- komkommer schillen, over de hele lengte van boven naar beneden met een scherpe vork insnijden zodat je ribbels krijgt. Dan in plakjes snijden.
- prikkerje maken met bolletjes mozzarella en snoeptomatjes, eventueel nog een blaadje basilicum (vers) ertussen.
- vergeet niet gewoon een bak nachochips op tafel te zetten met een schaaltje salsa erbij.
Een hele gezellige verjaardag!!
groetjes van Esther
Dadels gevuld met monchou? Pit eruit en daarvoor in de plaats de monchou.
Augurkjes in salamiplakjes gerold
Gevulde eieren = eieren koken zodat het eigeel mooi droog is (niet te lang koken); eieren pellen door midden snijden en het eigeel eruit in een schaal.
Naar smaak mayonaise en mosterd (zout en peper eventueel) toevoegen mengen tot het mooi glad is en de helften er weer mee vullen.
Je kunt het ook nog met tomaten doen, dan moet je meer ingredienten in het eigeel toevoegen of alles van de eieren mengen in tomaten uithollen en de vulling daar in doen.
Gerookte zalm: reepjes van maaken en vullen met roomkaas met dille of bieslook (dus rolletjes van maken)
ik hoop, dat je er wat aan hebt
succes in ieder geval
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?